- Name (English):
- Department of Business Administration, Marketing and Tourism (Thessaloniki)
- Name (Greek):
- Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού (Θεσσαλονίκη)
- URL:
- http-ommt-ihu-gr-en-welcome
- Description (English):
The department of Organisation Management, Marketing and Tourism is an academic unit of the School of Economics and Management of the International Hellenic University. The main field of studies of the department belongs to the sciences of management and marketing as well as to the interdisciplinary field of tourism. The department was founded in 2019 and accepted students, for the first time, during the academic year 2019-2020. It is an evolution of the department of Business Administration (with programs in: 1.Tourism and Hospitality Management and 2.Management/Marketing) of the formerly Alexander Technological Education Institute (TEI) of Thessaloniki. The department is located in the greater area of Thessaloniki and particularly in Sindos. It belongs to the International Hellenic University. The graduates of the department will have a strong scientific background in fields such as management, HRM, quality assurance, service management, usage of information and communication technologies, economic theory, mathematics, foreign languages and mainly in the specializations of the department which are organizations administration, marketing and tourism and hospitality management. Moreover, the graduates are expected to develop knowledge, abilities and aptitudes necessary to follow a career in, mainly, the private sector as well as the public one. The department of Organisation Management, Marketing and Tourism has a modern and flexible curriculum and offers the following specializations (from the fifth semester): -Organizations Administration, -Marketing, -Management of Tourism and Hospitality.
- Description (Greek):
Το Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού (ΤΔΟΜΤ) αποτελεί ακαδημαϊκή μονάδα της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας. Το κύριο γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος εντάσσεται στις ευρύτερες επιστήμες της διοίκησης και οργάνωσης, του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, και της διεπιστημονικής προσέγγισης σπουδών του τουρισμού. Το Τμήμα ιδρύθηκε το 2019 και δέχεται φοιτητές για πρώτη φορά κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019-20. Αποτελεί τη μετεξέλιξη του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων (Κατευθύνσεις (α) Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και (β) Διοίκησης Επιχειρήσεων/Μάρκετινγκ) του πρώην Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Το Τμήμα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Σίνδου και ανήκει στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.
Το Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού διαθέτει σύγχρονο και ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών, προσφέροντας τις εξής Κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου (από το πέμπτο εξάμηνο): • Κατεύθυνση Διοίκησης Οργανισμών. • Κατεύθυνση Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας. • Κατεύθυνση Διοίκησης Τουρισμού και Φιλοξενίας.- E-mail domain:
- ommt.ihu.gr
- Image URL:
- 2022-06-22-062327.598340IHUlogoblueendept-copy.png
- Parent organization: